SpinAwards 2005

06 Apr '06 - 18:31 by

Vanochtend was ik even langs bij de 'SpinAwards Day', waar genomineerden de kans kregen om hún case persoonlijk toe te lichten voor de jury. Voor alle duidelijkheid, de 'SpinAwards' zijn dé prijzen in Nederland voor creativiteit in interactieve communicatie.

Aangezien er uiteenlopende concepten werden besproken, die ieder weer zo hun eigen verhaal hadden, gaat het te ver deze hier te bespreken.

Het viel me op dat er vanuit de diverse bureaus overall weinig animo was om het medium televisie in te zetten voor meer dan alleen de broodnodige commercials. Ik kreeg soms de indruk dat men het eigenlijk zelfs een 'waste of money' vond.

Daarnaast vond ik het bijzonder dat een tweetal online-campagnes van Heineken evenveel zouden hebben bijgedragen aan de merkbekendheid van het product als de bijbehorende spotcampagne op de televisie. Indien waar, best schokkend. Zeker als je bedenkt dat online over het algemeen een fractie kost van een tv-campagne.

Best jammer dat televisie ook hier wordt gezien als een medium waar je vooral commercials op weg kunt zetten. Volgens mij kan je als adverteerder best nog een behoorlijke winst behalen door te kiezen voor 'branded tv-content'. Zeker als deze vanuit cross mediaal oogpunt wordt bedacht en geproduceerd.


  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /


 

  ( Register your username / Log in )

Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.