'De mobiel' als marketingtool

16 Jun '06 - 21:43 by
Onlangs repte een collegablogger nog over zijn frusterende zoektocht naar een 'normale' mobiele telefoon zonder al teveel 'toeters en bellen'. Een moeizame opgave, zo bleek. Met dit gegeven in mijn achterhoofd leek het me dan ook redelijk simpel om een 'niet-normale' telefoon (veelal 'multimedia' genoemd) aan te schaffen, die de komende jaren voor de broodnodige inkomsten moet gaan zorgen bij de diverse telecombedrijven.

Tot mijn verwondering is het vinden van een dergelijke telefoon, in combinatie met een geschikte provider, zelfs vandaag de dag nog een ondoorzichtige en (vooralsnog) onbevredigende klus. Veel nieuwe toestellen blijken weliswaar veel te kunnen, zij het echter bij slechts een paar telco's, in een klein gedeelte van Nederland en dan ook nog eens beperkt tot slechts hetgeen binnen de portal van de provider valt.

Alhoewel ik hier eigenlijk helaas wel van af wist, vraag ik me af hoe deze (volgens mij lucratieve) branche de komende jaren haar geld denkt te gaan verdienen als het voortraject er al niet gemakkelijker op lijkt te worden. Het aanbod van mobiele content (o.a. tv, mp3 en games) en aanverwante toepassingen (o.a. SMS, MMS, 'alerts' en shortcodes) groeit weliswaar gestaag door, maar is de telefoon hiervoor dan wel het meest geschikte medium? Of wordt deze functie tezijnertijd overgenomen door de PDA's, iPod-achtige apparaten of andere kruisbestuivingen in dit marktsegment?

In dit kader ben ik dan ook des te meer benieuwd naar de cijfers over het bereik en de effectiviteit van dit marketingkanaal. Wat is de trend aangaande mobiele content en wat kan 'mobiele marketing' toevoegen binnen de mediamix? Aanstaande donderdag 22 juni zal tijdens het 3e 'Mobile Marketing Event' door middel van een aantal (inter-)nationale casestudies uitgebreid worden stilgestaan bij het fenomeen 'mobiele marketing'.

Meer informatie is te vinden op de bijbehorende site, waar je je ook kunt inschrijven voor het event. Na afloop van dit event is een (kort) verslag ervan te lezen op dit weblog en marketingfacts.

zie voor reacties op MF: http://www.marketingfacts.nl/berichten/2..

Ronald - 19 Juni '06 - 14:13


  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /


 

  ( Register your username / Log in )

Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.