Nike me

01 Mei '06 - 14:06 by
Het creëren en onderhouden van 'superbrands' wordt in de huidige maatschappij steeds belangrijker. Een merk wordt een persoonlijke lifestyle en voorziet in allerlei behoeftes voor welk moment dan ook. Nike is daar een treffend voorbeeld van.

Neem 'NikeTown', de 5 verdieping tellende sportshop van het merk in hartje Manhattan. Het bestaat inmiddels alweer zo'n 6 jaar, maar kan nog steeds als voorbeeld dienen voor de hedendaagse manier van 'branding'.

Naast vormen van (sport-)sponsoring, tv-reclame en interactieve instore-communicatie, weet het merk steeds meer de taal van de gewone consument te spreken en hen (niet onbelangrijk) te verrassen.

Neem bijvoorbeeld de nieuwste NikeWomen-site, waarin een interactieve hip-hop video centraal staat. Het is op High Definition (HD) gefilmd, wat met de huidige bandbreedte van het internet een erg goede beeld-kwaliteit oplevert. Leuk is ook de mogelijkheid om jezelf de getoonde choreografieeigen te maken door de diverse dansinstructie-video's te bekijken.


Natuurlijk ontbreekt het niet aan allerlei doorlinks naar relevante Nike-producten, waardoor ook de bezoeker zich kan transformeren in een evenzo authentieke persoonlijkheid.

Niet onbelangrijk is dat de content zo te zien heel goed kan worden ingezet op andere platformen, waaronder iPodvideo, dvd, televisie, mobiel en dergelijken.

Voor de liefhebbers bij deze de allernieuwste NikeWomen-commercials op één (eveneens interactieve) site. Een genot om naar te kijken. Vergeet niet de 'behind-the-scenes'-sectie. Just do it!


  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /


 

  ( Register your username / Log in )

Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.