Are you ready?

12 Mrt '07 - 23:20 by

Dat we de komende decennia te maken zullen krijgen met extreme klimatologische weersveranderingen staat als een paal boven water. Na het zien van de film ‘An Inconvenient Truth’ krijg je zelfs de indruk dat het geschetste rampenscenario niet lang meer op zich laat wachten.

Dat deze thematiek ook inspirerend kan werken, bewees Diesel onlangs door de lancering van hun controversiele campagne ‘Global Warming Ready?’. Volgens het modemerk is het geschetste toekomstbeeld echter te negatief en kan een beetje positivisme (op z’n Diesel’s) dan ook geen kwaad. Het resulteerde in een aantal ‘onrealistische’ printuitingen, waarmee het merk de consument juist wil attenderen om het hoofd ‘cool’ te houden en zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.

Het Amerikaanse Red Cross bleek de afgelopen week minder subtiel met hun communicatie aangaande dit onderwerp, door het plaatsen van een aantal grote billboards (zie: 1, 2, 3 en 4) waarop een lokale ramp schrijnend zichtbaar werd. Het ‘rampgebied’ betrof ditmaal San Fransisco. Slechts 6% van de regionale bevolking zou beseffen dat een mogelijke lokale ramp in de nabije toekomst realiteit kan zijn. Om de overige 94% bewust te maken van deze dreiging, startte het Red Cross vorige week de ‘Prepare Bay Area’-campagne met de onthulling van de mobiele billboards. De komende weken zal de campagne worden uitgebreid naar andere media, waaronder tv, print, radio en online.


  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /


 

  ( Register your username / Log in )

Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.