Een Mini-story

20 Feb '07 - 22:47 by
Begin februari is in Amerika op een subtiele manier de nieuwe Mini Cooper-campagne gelanceerd door het vertonen van een trailer-achtige commercial in de bioscoop. Een ieder die zich destijds afvroeg wat dit te betekenen had, kon afgelopen zaterdag zijn lol op. Die dag introduceerde het markante automerk ter promotie van de nieuwe Mini R56 een speciale website, genaamd ‘Hammer&Coop’. Op deze site worden bezoekers door middel van korte filmpjes meegenomen in een story waar het automerk centraat staat. Aangezien er meerdere ‘personages’ in het script zijn verwerkt en de auto niet op gekunstelde wijze de hoofdrol opeist, levert dit een meer dan vermakelijk resultaat op.

De samen met BSSP ontwikkelde campagne is alleen online te volgen en bestaat uit zes korte filmpjes die tezamen één geheel vormen. Twee episodes (deze en deze) zijn inmiddels al uitgezonden en bevatten nogal wat komische verwijzingen naar bekende series uit de ’70- en ’80-er jaren, waaronder ‘The Six Million Dollar Man’, ‘Knight Rider’ en ‘Starsky & Hutch’. Doordat de regisseur van deze shortmovie met regelmaat op ludieke manier de spot drijft met stijlelementen uit deze klassiekers, heb je niet het gevoel dat je eigenlijk naar een uitgerekte commercial zit te kijken. Onder dit ‘branded content’-jasje weet het merk op originele wijze allerlei typische Mini-eigenschappen de revue te laten passeren.

Aankomende donderdag wordt de derde korte film online gereleased. De laatste aflevering op 22 maart aanstaande zal overigens worden voorzien van een speciaal voor deze gelegenheid uitgebrachte variant van de ‘80’s song ‘The Heat of The Moment’. Retro-advertising in optima forma!


  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /


 

  ( Register your username / Log in )

Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.