No Bull-shit

03 Okt '06 - 18:57 by

Eind oktober gaat in de States de tweede 'Red Bull Art of the Can Contest' van start, hetgeen inhoudt dat iedereen zijn of haar creativiteit mag loslaten op het bekende blikje met de rode stier erop. Het eindresultaat mag van alles zijn, zolang het basis-ingredient maar een blikje Red Bull is.

Een vakjury bepaald vervolgens welke de drie beste inzendingen zijn. Voor de winnaar ligt een 'unforgettable experience' op de voor Amerikanen zeer bekende artisitieke Art/Basel-tentoonstelling eind dit jaar op Miami Beach in het verschiet. Zeg maar, de plek waar de creme de la creme uit de 'art'-business zich profileert, van traditionele schilderijen tot de vernieuwende 'video-art'.

Ondanks dat de Red Bull-website vermeldt dat de contest al sinds 1997 op diverse plekken over de wereld is gehouden en het veel mensen heeft weten te inspireren, heb ik er persoonlijk nog nooit iets over gehoord of gelezen.

Deze Red Bull-contest lijkt me overigens een passende vorm van 'brandgagement'. Door de consument actief te betrekken bij de blikjes, iedereen zijn 'eigen product' ervan mag maken en er tevens tentoonstellingen aan worden geweid, zodat een groot publiek het merk anders beleefd, lijken mij voldoende reden om dit artikel aan deze rubriek toe te voegen. (via:ThreeMinds)


  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /


 

  ( Register your username / Log in )

Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.