MTV for 'U'

21 Apr '06 - 12:46 by

In de zoektocht naar d nieuwe MySpace of Flickr heeft MTV Networks samen met Cisco Systems eind vorig jaar de 'Digital Incubator'-wedstrijd uitgeschreven onder alle technische opleidingen in de States. Hiermee wil men innovatieve concepten genereren, die inspelen op de (toekomstige) mogelijkheden die breedband internet biedt.

De tien meest vernieuwende ideen worden beloond met een geldprijs van 25.000 dollar n de bedenker(s) worden intellectueel eigenaar van het bedachte concept. MTV Networks krijgt in ruil hiervoor een jaar lang het recht om het te exploiteren op een aantal digitale (m)tv-kanalen en via hun MTV-U 'controlled circuit'-zender, waarop zo'n 730 campussen zijn aangesloten.

Gisteren werd op een persconferentie een aantal 'winners' gepresenteerd;

waaronder een nieuwe variant op de huidige 'social networking'-sites en een mobiele game waarbij 'tags' het uitgangspunt vormen.

Volgens n van de initiatiefnemers is het logisch om deze innovatieve wedstrijd juist onder de gekozen studentengroep te doen:

"We're still early in that (broadband) medium and don't know exactly what will work," (noting that many of the giant [b]digital media[/b] properties such as MySpace and YouTube were born off of college campuses.) "We have to learn how to tell stories in this age." (via: AdAge.com)


  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /


 

  ( Register your username / Log in )

Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.