ADV: Topsprekers op RethinkingMedia at the Beach

13 Aug '10 - 17:35 by

RethinkingMedia at the Beach is het derde grote evenement van de LinkedIn-groep van Dutch Media Professionals.

Op 10 september kan een breed publiek van mediaprofessionals elkaar ontmoeten in een ontspannen sfeer met de voeten in het zand. Sprekers van o.a. de New York Times en Wired zullen ingaan op het thema ‘storytelling’. Verhalen vertellen is namelijk nog steeds de basis van alle media. De digitalisering en fragmentatie van media vraagt om een nieuwe insteek van de traditionele media, maar ook wordt steeds vaker gezocht naar nieuwe manieren van 'Story Telling'. Hoe kunnen we Facebook, iPads enTwitter verenigen met de aloude kunst van het vertellen? Wat betekent dat voor print en tv? En hoe kunnen we mensen blijven boeien en binden aan merken?

Een van de sprekers is Evan Hansen, hoofdredacteur van Wired.com. Onder zijn leiding verviervoudigde het siteverkeer, waarmee nu 10 miljoen unieke bezoekers per maand worden bereikt. In 2009 werd Wired.com verkozen tot de beste website die is voortgekomen uit een tijdschrift door zowel de Magazine Publishers of America als AdWeek.
Vanuit The New York Times zal multimediaproducer Zach Wise zijn verhaal doen. Zijn werk is onder andere genomineerd geweest voor de Emmy Awards en de Webby Awards. Wise wordt geprezen om het gebruik van animatie en storyboards bij online redacties. Hij houdt er van om nieuwe manieren te vinden om verhalen te vertellen. Een overzicht van alle sprekers is hier te vinden.

Locatie: Beachclub Vroeger in Bloemendaal aan Zee. Het programma start rond 9 uur en eindigt om 19:00 uur. Een ticket kost €95 (exclusief BTW), maar is inclusief catering! Meld je hier aan of kijk voor meer informatie op www.rethinkingmedia.nl/beach.